Kampania Adwords – co warto wiedzieć na temat tej formy marketingu?

Reklama Adwords jest formą pozycjonowania strony internetowej ukierunkowane na dotarcie do określonej grupy użytkowników sieci. Główną zaletą są błyskawiczne efekty, które widać już od pierwszych dni. Kampania Adwords oferowana przez profesjonalną firmę jest dedykowana stronom firmowym, sklepom online, a także blogom nastawionym na zarabianie na reklamach. Sprawdźmy, jakie możliwości oferuje nam na nowoczesna forma marketingu.

Czym właściwie jest reklama Adwords?

To kompleksowe narzędzie oferowane nam przez koncern Google. Wystarczy wybrać kluczowe frazy, z którymi ma zostać skojarzona nasza strona. Po wpisaniu wybranej frazy, nasza strona ukaże się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania, w segmencie zarezerwowanym właśnie na reklamy Google. Organiczne pozycjonowanie bloga pozwala budować pozycję wśród wyników znajdujących się pod sekcją reklam. Dotarcie na sam szczyt jest możliwe wyłącznie za sprawą reklamy Google Ads.

To jednak nie wszystko. Kampania Adwords ma bardzo szeroki zasięg, ponieważ obejmuje także wszystkie aplikacje Google oraz bannery reklamowe wyświetlane na dużych portalach oraz serwisach. Jak doskonale wiemy, reklamy, które pojawiają się w tym miejscu, zależą od naszej aktywności w sieci. A zatem, jeśli poprzedniego szukaliśmy określonego produktu podczas zakupów online, w trakcie kolejnych dni, bannery będą wyświetlać nam proponowane produkty oferowane przez sklepy, które zainwestowały w kampanię Adwords.

Jakie zalety oferuje nam kampania Adwords?

Ogromną zaletą jest globalny zasięg. Jak już mówiliśmy, kampania Adwords obejmuje wyniki wyszukiwania, aplikacje Google (np. nawigację), a także bannery wyświetlane w serwisach współpracujących z programem Adwords. Wyświetlane reklamy są jednak spersonalizowane pod kątem wpisywanych fraz kluczowych, dzięki temu, docieramy wyłącznie do użytkowników, który faktycznie są zainteresowani usługami lub produktami obecnymi w naszej ofercie.

Dużym plusem jest także możliwość kontrolowania kosztów kampanii. Samo dołączenie do programu nie jest płatne. Płacimy wyłącznie za kliknięcia w promowany w programie Google Adwords link. Co więcej, w każdej chwili możemy zrezygnować z dalszego promowania. Dzięki temu, łączny koszt kampanii jest dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb.

Reklama Adwords to nie wszystko!

Pamiętajmy, że satysfakcjonujące wyniki będą widoczne tylko wtedy, gdy będziemy prowadzić aktywną kampanią Adwords. Po jej przerwaniu, pozycja naszej strony zależeć będzie od innych technik marketingu online. Tutaj niezbędne jest organiczne pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie. Warto w tej kwestii skorzystać z pomocy specjalistów. Pozycjonowanie może sprawić, że nasza strona będzie wyświetlana bezpośrednio pod reklamą Adwords. Wielu użytkowników sieci pomija reklamy i klika właśnie w „niekomercyjne”, naturalne wyniki.