Kiedy warto inwestować w influencer marketing?

Od momentu powstania social mediów, zaczęły pojawiać się nowe możliwości związane z marketingiem internetowym. Przedsiębiorcy, którzy starali się być na bieżąco z wszelkimi nowinkami, dzisiaj zbierają tego owoce. Jedną z nowości była współpraca z tzw. influencerami. Jeszcze parę lat temu nie wróżono kolorowej przyszłości influencer marketingowi, przez co wiele marek nie podejmowało tego typu działań. Jak sytuacja wygląda dzisiaj? Czy i kiedy warto inwestować w reklamę za pośrednictwem sławnych osób?

  • Czym jest influencer marketing?
  • Kiedy warto inwestować w influencer marketing?
  • Zalety influencer marketingu

Czym jest influencer marketing?

Zacznijmy od wyjaśnienia podstawowych terminów, a więc influencer oraz influencer marketing. Nazwa influencer pochodzi od angielskiego wyrazu “influence”, który oznacza wpływ. Wobec tego najprostszym wytłumaczeniem jest to, mówiące że influencer to osoba, która wpływa na innych. W rzeczywistości chodzi tu o oddziaływanie twórców internetowych na duże grupy osób. Istotną kwestią jest tutaj wielkość grupy, określanej mianem społeczności, która jest skupiona wokół danego twórcy. Inluencer marketing to zatem całość działań, w jakie zaangażowany jest dany influencer, mogą to być np. kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Firmy często zastanawiają się, w jakim kierunku poprowadzić swoje działania marketingowe i czy influencer marketing to dobra inwestycja. Informacje na temat reklamy dla firm można znaleźć w artykułach na www.bizzit.eu. W dalszej części niniejszej publikacji skupimy się głównie na współpracy z twórcami internetowymi.

Kiedy warto inwestować w influencer marketing?

Z przeprowadzanych badań wynika, że współpraca z influencerami jest opłacalna. Duży wpływ ma na to chociażby aktualna sytuacja na świecie związana z pandemią koronawirusa. Ludzie znacznie chętniej robią zakupy w internecie, szukają tam także opinii, a te z kolei często wyrażają znane osoby, takie jak celebryci, twórcy blogów oraz inne podziwiane osoby. Kiedy zatem jest to najlepsze z dostępnych rozwiązań? Przede wszystkim warto zainwestować we współpracę z influencerem, jeśli chcemy dotrzeć do młodych ludzi, którzy najchętniej korzystają z internetu i mediów społecznościowych. Warto również dokładnie określić swoją grupę docelową, aby móc wybrać najlepszy z kanałów marketingowych, a na tej podstawie wytypować właściwego twórce. Trzeba bowiem pamiętać, o tym, że niektóre wpływowe osoby działają głównie na Instagramie, a inne na Facebooku lub TikToku.

Zalety influencer marketingu

Współpraca z influencerami bywa kosztowna, jednak zazwyczaj i tak wychodzi taniej niż reklama w telewizji lub banerowa. Ponadto twórcy internetowi wzbudzają większe zaufanie wśród swoich odbiorców, co automatycznie przekłada się na zaufanie do naszych produktów lub usług. Marki, które współpracują z influencerami są postrzegane, jako nowoczesne i modne, dlatego warto wykorzystać tę szansę, aby zbudować pozytywny PR wokół własnego brandu. Kolejną zaletą jest możliwość oryginalnego zaprezentowania swojego produktu. Influencer marketing daje ogromne możliwości w kwestii tworzenia kreatywnych akcji promocyjnych i nie tylko.