Uczniowie COGITO zobaczyli Warszawę - warsztaty, spacer i musical

2 min czytania
Uczniowie COGITO zobaczyli Warszawę - warsztaty, spacer i musical

Podczas wyjazdu edukacyjnego organizowanego przez Zespół Szkół COGITO uczniowie odkrywali Warszawę jako przestrzeń historii, sztuki i refleksji. Wycieczka w ramach programu „Wyjście z klasą” połączyła warsztaty o tolerancji, spacer śladami pamięci narodowej i wieczorny spektakl w teatrze. Z Siemianowic Śląskich wyruszyła grupa, która wróciła z nowymi doświadczeniami i przemyśleniami.

  • Warsztaty w Muzeum POLIN - rozmowy o różnorodności i wrażliwości społeczeństwa
  • Spacer po Warszawie - miejsca pamięci i świąteczna atmosfera
  • Teatr ROMA i musical Wicked - finałowy element edukacji przez kulturę

Warsztaty w Muzeum POLIN - rozmowy o różnorodności i wrażliwości społeczeństwa

W programie wyjazdu finansowanego ze środków państwowych jednym z głównych punktów były zajęcia w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Uczniowie Zespołu Szkół COGITO podzieleni na dwie grupy pracowali metodą projektów i burzy mózgów — jedni na warsztatach Jak pięknie jest się różnić, drudzy na zajęciach Nie bądź obojętny. Zajęcia łączyły zwiedzanie wystaw z praktycznymi ćwiczeniami dotyczącymi tolerancji i empatii, co uczniowie ocenili jako inspirujące i pouczające.

Spacer po Warszawie - miejsca pamięci i świąteczna atmosfera

Po warsztatach młodzież przeszła trasę przez Stare Miasto i Krakowskie Przedmieście, mijając między innymi Pałac Prezydencki oraz pomnik Józefa Piłsudskiego, by dotrzeć do Grobu Nieznanego Żołnierza i pomnika Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. Chwila refleksji w tych miejscach została zakończona przejściem przez Ogród Saski z widokiem na podświetlony Pałac Kultury i Nauki - Warszawa przygotowana na świąteczny czas zrobiła na uczestnikach duże wrażenie.

Teatr ROMA i musical Wicked - finałowy element edukacji przez kulturę

Zwieńczeniem wyjazdu była wizyta w Teatrze ROMA, gdzie grupa obejrzała musical Wicked. Tematy poruszane w spektaklu - odmienność, relacje międzyludzkie i ocena na podstawie pozorów - nawiązywały do porannych warsztatów w Muzeum POLIN, tworząc spójną całość edukacyjną. Uczniowie wrócili z Warszawy bogatsi o nowe doświadczenia, wiedzę i refleksje, które zapewne będą miały wpływ na ich dalsze postawy i wybory.

na podstawie: Urząd Miasta.

Autor: krystian