Dla każdego pracownika biura obsługi klienta oraz firm call center, zestaw słuchawkowy z mikrofonem to główne narzędzie pracy. Muszą być one solidne i wygodne, aby umożliwić telemarketerowi wiele godzin komfortowej i wydajnej pracy. Co więcej, dobre słuchawki będą też w stanie ułatwić komunikację, nawet w taki głośnym otoczeniu, jakie spotkamy w biurach call center, gdzie prowadzi się jednocześnie dziesiątki rozmów telefonicznych.

Pamiętajmy, że nie wszystkie słuchawki do call center sprawdzą się też w innych branżach, gdyż intensywność pracy z telefonem może być tutaj bardzo różna. Konieczne jest zatem, aby słuchawki do telefonu były prawidłowo dopasowane do ich zastosowania. Słuchawki nagłowne, możemy podzielić jeszcze na przewodowe oraz bezprzewodowe czyli te, w których nie spotkamy się z dość uciążliwym i ograniczającym okablowaniem. W firmach typu call center, najczęściej korzysta się ze stacjonarnych telefonów, komputerów, a nawet telefonów VoIP. Wyróżnia się zatem też kilka metod podłączenia słuchawek do terminali.

W wypadku stacjonarnego telefonu bądź technologii VoIP

W tym wypadku, metod podłączenie jest przynajmniej kilka, a będzie to standardowe gniazdo, do którego wpinamy samą słuchawkę. Wejście w odpowiednie gniazdo, przeznaczone dla zestawu słuchawkowego. Może być to też, rejestracja słuchawki nagłownej do bazy telefony DECT, a także zastosowanie bezprzewodowej komunikacji o krótki zasięgu, za pomocą technologii Bluetooth.

W wypadku komputera, laptopa lub tabletu

Pamiętajmy, że w każdym call center, komputer stanowi nieodłączną część wyposażenia każdego stanowiska pracy. Większość systemów telekomunikacyjnych, pozwalają na nawiązywanie połączeń, dzięki wykorzystaniu łącza internetowego poprzez komputer. W takiej sytuacji, słuchawki przewodowe mogą być podłączone bezpośrednio do gniazda karty dźwiękowej urządzenia albo poprzez klasyczne złącze USB. W sytuacji dobrych słuchawek bezprzewodowych, mamy szansę skorzystania z łączności Bluetooth.

Profesjonalne słuchawki do call center – czym powinny się charakteryzować?

Najważniejsze aspekty, które wpływają na wybór słuchawek tego typu

Po pierwsze będzie to hałas, gdyż warunki w jakich przychodzi nam pracować, mając decydujący wpływ na wybór modelu słuchawek. Tutaj stajemy też przed wyborem słuchawek jednousznych lub dwuusznych. Nie można też pominąć kwestii mikrofonu, który musi posiadać dobrą redukcją szumów po to, aby rozmówca doskonale rozumiał telemarketera i nie napływały do niego żadne niepożądane odgłosy z biura. Co więcej, należy także pamiętać o należytej ochronie słuchu użytkownika.

Po drugie – wytrzymałość i konstrukcja słuchawek, co warunkuje charakter zadań agenta call center. Jeśli wiemy, że sprzęt będzie intensywnie eksploatowany, musimy stawiać na modele o podwyższonej wytrzymałości. Jeśli poszukujemy słuchawek na własny użytek, np. do współpracy z laptopem, zwróćmy uwagę, czy zestaw zawiera podróżne etui. Będzie to o wiele ważniejsze, niż wytrzymałość samych słuchawek.

Po trzecie – telekomunikacyjne łącze. Zawsze należy wybrać słuchawki o takich parametrach, które pozwolą na ich wykorzystanie przy dostępnej technologii. Jeśli posiadamy szerokopasmowe łącze, które obecne jest w przypadku telefonii GSM oraz VoIP, możemy postawić na polecane słuchawkitypu WideBand, które posiadają poszerzone pasmo przenoszenia dźwięku.

Istotny będzie też telefon oraz sam sposób podłączenia. Ważne jest zatem, czy zamierzamy korzystać z telefonu komórkowego, stacjonarnego lub smartfona, a może komputera bądź integracji wielu kanałów łączności w słuchawce.