Konkurencja skutecznie promuje swoje usługi oraz produkty w internecie i w żaden sposób nie udaje jej się wyprzedzić? Może pora skorzystać z nietypowych form promowania firmy w internecie. Jeśli branżowy katalog firm to wciąż za mało można spróbować kilka ciekawych i nietypowych metod promocji w internecie.
Sponsoring
Firma może wypracować silną i rozpoznawalną markę przez sponsoring. Przedsiębiorstwo może być sponsorem różnego rodzaju wydarzeń internetowych, stron www lub nawet konkretnych osób, tak zwanych fluencerów. Tego typu forma promocji okazuje się niezwykle skuteczna jeśli firma wybierze odpowiedni grunt pod swoje produkty i usługi.
Content marketing
W obecnych czasach dużą wagę przywiązuje się do tego, aby umożliwić internautom zdobycie odpowiednio kompleksowej i wyczerpującej wiedzy na dany temat. Strona www firmy powinna wyjść naprzeciw takim potrzebom i stworzyć rozbudowaną bazę wiedzy na temat związany ze sprzedawanymi produktami oraz usługami. Content marketing odpowiada za to, aby w odpowiednich miejscach w internecie umieszczać treści, które są przydatne z punktu widzenia internautów. Tego typu treści muszą być ukierunkowane na konkretnych odbiorców, a więc osoby jakie mają największe szanse na to, że zakupią dany produkt lub usługę.
Jak to działa w praktyce? Osoba poszukująca informacji o tym w jaki sposób urządzić niewielki ogród wpisze w wyszukiwarkę Google zapytanie typu „jak urządzić mały ogród?” W wynikach wyszukiwania odnajdzie rozbudowany artykuł, który będzie zawierał porównanie kilku opcji zagospodarowania niewielkiej przestrzeni ogrodu. W treści artykułu znajdzie również odnośnik do strony firmowej, która zajmie się dostarczeniem produktów wymienionych w artykule. Tym samym dany internauta jest już tylko o krok od zrealizowania zakupów w danej firmie. Content marketing jest wyjątkowo efektywny, ponieważ wyszukiwarka Google szczególnie promuje witryny, które dostarczają przydatne dla internautów treści.