Co to jest optymalizacja SEO?

Czy prowadząc biznes w Internecie, można obyć się bez optymalizacji SEO? Okazuje się, że można, ale zdecydowanie nie warto! Sam serwis internetowy czy e-sklep to bowiem jedno, a walka o ich pozycje w wynikach wyszukiwania to drugie. Jeśli chcesz zdobywać nowych klientów i rozwijać swoją firmę w sieci, to Twoja witryna musi być widoczna dla użytkowników. Postaw więc na działania SEO – ale najpierw sprawdź, na czym polega optymalizacja strony WWW i jak poprawić jej wyniki w Google.

Czym jest optymalizacja SEO?

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że obecnie większość użytkowników sieci poszukuje informacji o ofertach firm – również takich jak Twoja – za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. W końcu większość aktywności online zaczyna się od Google. Nic więc dziwnego, że to właśnie tą drogą na strony WWW trafia najwięcej użytkowników. Jeśli działasz w Internecie, to musisz celować wysoko! Im lepsza rozpoznawalność w wynikach wyszukiwania, tym łatwiej dotrzeć do klientów.

Aby zdobyć wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki i pozyskać wartościowy ruch, musisz zainwestować więc w optymalizację SEO. Jest to zbiór działań na stronie internetowej oraz poza nią, które wpływają na pozycjonowanie. Prowadzone są, aby zwiększyć widoczności witryny WWW w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Ten długotrwały i wymagający specjalistycznej wiedzy proces przynosi oczekiwane rezultaty nawet po kilku miesiącach.

Warto jednak czekać, ponieważ skuteczna optymalizacja serwisu wiąże się z wieloma korzyściami. Dzięki działaniom SEO:

  1. algorytmy lepiej rozumieją zawartość strony WWW,
  2. wyszukiwarka ocenia serwis jako przydatny, wartościowy i przyjazny dla odwiedzających,
  3. firmowa witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika konkretnych fraz i słów kluczowych.

Jak widzisz, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych ma dostosować stronę do wymagań Google, ułatwić skanowanie i odnajdywanie treści oraz pozytywnie wpłynąć na wrażenia użytkownika w kontakcie z witryną. Poprzez takie działania nie tylko pozyskasz nowych klientów, ale również zbudujesz zaufanie do marki, zmierzysz wypracowane efekty i zwiększysz zysk.

Optymalizacja SEO strony internetowej – czym jest i na czym polega?

Na czym polega optymalizacja SEO firmowej witryny?

Podstawą pozycjonowania stron internetowych jest ich odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to złożony proces, który wymaga przeprowadzenia analizy, opracowania strategii oraz wdrożenia szeregu zmian, dzięki którym można dopasować witrynę do wytycznych Google. Skuteczne SEO jest naturalną i najlepszą promocją, tylko jeśli obejmuje działania w serwisie (on-site), jak i poza nim (off-site) – które przedstawiamy poniżej.

Optymalizacja SEO prowadzona na stronie

On-page SEO rozumiemy jako działania, które prowadzone są w obrębie witryny z myślą o użytkownikach i algorytmach Google. Choć czynników, które decydują, o widoczności strony jest mnóstwo, to optymalizacja obejmuje przede wszystkim pracę nad aspektami technicznymi i zawartością serwisu. Jeśli chcesz zyskać lepszą pozycję w wyszukiwarce, to musisz zadbać o kilka kluczowych elementów.

1. Właściwy dobór słów kluczowych

Aby firmowa witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, to musisz satysfakcjonująco odpowiadać na zapytania użytkowników. Umożliwi Ci to analiza słów kluczowych. Pamiętaj, że frazy muszą odzwierciedlać zawartość strony WWW i cieszyć się popularnością wśród internautów. Umieszczaj je naturalnie i z umiarem w tekstach, znacznikach czy opisach.

2. Doskonalenie treści na stronie

Optymalizacja treści pod SEO to klucz do poprawy wyników w Google. Możesz ją przeprowadzić, pisząc unikalne teksty oraz doskonaląc te, które zostały już opublikowane. Kieruj się przy tym kilkoma zasadami:

  • używaj odpowiednich słów kluczowych,
  • stosuj język korzyści i uzupełniaj dodatkowymi materiałami, np. w postaci grafik,
  • twórz różnorodne wpisy – podcasty/artykuły/filmy itd.,
  • dbaj o czytelną formę np. poprzez hierarchiczne nagłówki,
  • dziel się fachową wiedzą i buduj wizerunek eksperta w branży.

Pamiętaj, że treści muszą być wartościowe dla użytkowników oraz atrakcyjne dla robotów wyszukiwarki.

3. Optymalizacja techniczna witryny

Skuteczna optymalizacja sprawia, że roboty wyszukiwarki mogą z łatwością poruszać się po stronie i ją indeksować. Aby Twoja witryna zyskała lepsze wyniki w wyszukiwarce, zadbaj o takie aspekty techniczne jak:

  • responsywność – dzięki technologii RWD strona dopasowuje się do wszelkich szerokości ekranów, co sprawia, że wyświetla się poprawnie na różnych urządzeniach;
  • prawidłowe adresy URL – muszą być czytelne, krótkie, przejrzyste i dokładnie opisywać zawartość serwisu;
  • bezpieczeństwo – zapewnij odpowiednią ochronę witryny poprzez wdrożenie certyfikatu SSL, który zapewnia szyfrowanie danych i nawiązywanie bezpiecznych połączeń sieciowych;
  • meta opisy i tytuły SEO – twórz atrakcyjne i możliwie najlepiej oddające zawartość strony meta dane, które będą zawierały słowa kluczowe, miały odpowiednią długość i zachęcą do interakcji.
  • linkowanie wewnętrzne – zadbaj o właściwą optymalizację struktury linków w serwisie, to znaczy stosuj naturalnie i z umiaremodnośniki w formie hiperłączy (tekstowej), które prowadzą tylko do wolnych od błędów podstron z odpowiednią zawartością;
  • optymalizacja grafik – publikuj na stronie zdjęcia powiązane z inną treścią, które są prawidłowo wykadrowane, zwięźle i opisowo nazwane oraz zapisane w odpowiednim formacie; pamiętaj również o znacznikach alt (opisowym tekście zastępczym), dzięki którym obraz może znaleźć się w sekcji „Grafika” w wyszukiwarce.

Wszystkie wymienione elementy sprawią, że Twoja strona będzie bezpieczna, responsywna i szybko się ładująca. Pamiętaj, że sprawne działanie witryny doceniają nie tylko roboty Google, ale również użytkownicy, którzy chętniej podejmują zamierzone działania np. dokonują zakupu.

Optymalizacja SEO prowadzona poza stroną

Pozycję swojego biznesu w Google wzmocnisz, gdy zainwestujesz również w działania poza firmową stroną. Jeśli chcesz skutecznie zoptymalizować witrynę pod wyszukiwarki, to:

  • pozyskuj linki zewnętrzne – zdobywaj odnośniki z wartościowych portali np. mediów społecznościowych oraz zadbaj o wizytówki NAP (wirtualną prezentację firmy);
  • twórz wpisy gościnne – publikuj teksty na zapleczach oraz artykuły sponsorowane w wartościowych serwisach m.in. katalogach firm i promuj swoją markę w sieci;
  • zoptymalizuj wizytówkę GMB – zadbaj o prezentację swojego biznesu w Google Moja Firma, tak aby zawierała wszelkie najważniejsze informacje oraz przekierowanie do Twojej strony WWW.

Pamiętaj, że aby zbudować naturalny i wartościowy profil linkowy dla swojej witryny, musisz pozyskiwać ruch z bezpiecznych i zróżnicowanych źródeł.

Zainwestuj w optymalizację SEO i popraw wyniki w Google

Kiedy dopiero startujesz z biznesem lub chcesz przenieść swoją działalność do sieci, to pierwszym krokiem jest zawsze własna strona internetowa. Kolejnym powinna być optymalizacja SEO. W końcu Twoja witryna musi być dostosowana do wymagań robotów wyszukiwarki w sposób, który umożliwi jej zdobycie wysokiej pozycji w rankingu.

Jeżeli chcesz zadbać o widoczność w sieci, to koniecznie sprawdź kondycję swojej witryny. Wykonaj w tym celu darmowy audyt SEO, który gwarantuje agencja reklamowa WeNet. A to jeszcze nie wszystko! Specjaliści zapewnią bogaty pakiet usług, w ramach którego:

  • przeprowadzą ocenę Twojej strony WWW i podpowiedzą, co poprawić,
  • zadbają o optymalizację treści i optymalizację techniczną serwisu,
  • zapewnią naturalny, zróżnicowany i wartościowy profil linkowy,
  • przygotują atrakcyjne dla Google i interesujące dla czytelników artykuły eksperckie,
  • będą precyzyjnie raportować swoje działania i na bieżąco wprowadzać zmiany.

Wejdź na WeNet.pl, zamów darmową wycenę i zyskaj wsparcie dla swojego biznesu.